reklama

Na dláždění snadno

Problém nezpevněných cestiček, chodníků od branky a nebo u stání pro auto je v tom, že za nepohody nejsou zrovna ideálně schůdné a nebo na okrajích či méně frekventovaných úsecích zarůstají trávou a plevelem. Pomohlo by dláždění, jenže ve strachu z toho, že se jedná o práci moc složitou, nám jdou ruce tak nějak samy dozadu. Je to ale zbytečné. Se spárovací maltou pro dlažby od firmy Murexin to zase tak těžké není.

Na dláždění snadno

Pro to, aby se nám práce povedla, bychom si měli především dobře připravit podklad. Tam, kde chceme jen nějak již užívanou plochu zkvalitnit, je všechno jasné, ale pokud měníme funkci prostoru a nebo zakládáme terasu nebo cestu úplně nově, musíme naše požadavky na ně dobře uvážit.

Na dláždění snadno se spárovací maltou PF 30
Na dláždění snadno se spárovací maltou PF 30
Na dláždění snadno se spárovací maltou PF 30
Na dláždění snadno se spárovací maltou PF 30

Důležitý je správný podklad

Kvalita a skladba podkladu totiž musí odpovídat předpokládanému zatížení. Pro použití dlažby na lehce pojížděné ploše, tedy na dvoře nebo u příjezdu do garáže, se doporučuje dvaceti až pětadvaceti centimetrová štěrková vrstva (zrnitost 0 – 45 mm), pak pět centimetrů jemné drtě (zrnitost 2 – 8 mm) a nakonec dlaždice vysoké 8 nebo 10 cm. U nepojížděných ploch, tedy na chodníku od branky, zahradních cestách nebo na terase stačí základní vrstva štěrku do patnácti centimetrů a pět centimetrů jemné drtě. Na něj už narovnáme kostky dlažby. Podloží každopádně musí být vodopropustné.

Důležitý je správný podklad
Důležitý je správný podklad
Důležitý je správný podklad
Důležitý je správný podklad

Nebojte se spárování

MUREXIN připravil spárovací maltu PF 30 pro dlažby ve dvou barvách – šedé a béžové. Její výhody jsou přesvědčivé: nic nevážíte ani nemícháte, protože je připravena k okamžitému použití. Propouští vodu, takže na hotové cestičce nevznikají louže. Zpracovatelná je asi třicet minut. A přepravu v pětadvacetikilogramových pytlích jistě taky zvládnete. Spáry vydrží v horku i zimě, nepopraskají vlivem klimatu ani pod tlakem kol a rozhodně mezi dlažbou nebudete muset dloubat úporné plevely a nebo trávu.

Nebojte se spárování
Nebojte se spárování
Nebojte se spárování
Nebojte se spárování

A jak na to?

Nebudeme potřebovat ani odborné školení či speciální nářadí, jen pečlivost a dobrou náladu, ale ta přijde sama, když zjistíme, že práce je opravdu snadná. Na připravený podklad rozložíme dlažbu. Spáry by měly být minimálně 8 mm široké a 30 mm hluboké. Takto připravenou plochu silně navlhčete, spárovat dokonce můžete i za deště.

A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?

Spárovací maltu jednoduše vysypte z obalu na předvlhčenou plochu. Hrubší silnější metlou nebo gumovým hladítkem vtlačte maltu do spáry pokud možno hutně a do celé hloubky spáry.

A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?

Přebytečný materiál opatrně odstraňte jemnějším smetákem. Dbejte na rovnoměrné a celoplošné zaplnění spár maltou. Lehký postřik zlepší hutnost spáry, vodní paprsek však nesměrujte přímo na spáru.

A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?

Zbývající materiál vymeťte jemným smetákem, veďte jej diagonálně ke směru spáry. Plochu chraňte po dobu 24 hodin před mechanickou zátěží. Poslední zbytky materiálu na povrchu dlažby poté odstraňte hrubším smetákem.

A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?
A jak na to?

Více informací na www.murexin.cz

Publikováno: 26. 8. 2011, Autor: Jiří Jan a Murexin (text), Murexin (foto), Profil autora: Redakce