S přicházejícím jarem a teplým počasím, se přirozeně objevuje i poptávka po zahradním nábytku a nebo zkrátka po nábytku, který je určen obytnému exteriéru. Na co byste neměli zapomenout? Dejte si pozor na záruční list a na ošetřovací prostředky!
Primárním zájmem každého zákazníka při koupi jakéhokoliv, tedy dřevěného, plastového či kovového zahradního nábytku, by mělo být ověření dokumentace takového výrobku, respektive jeho záručního listu. V záručním listě pak musí být doslovně uvedeno, že nábytek je určen pro venkovní použití a že název „zahradní nábytek“ není jen matoucím „vlastním jménem“ nábytku, ale že se opravdu jedná o nábytek, který může zmoknout, který snese vlhkost, zimu a jiné nepřízně počasí.
Kupujete zahradní nábytek? Způsob ošetřování a údržby
Dále je více než vhodné, aby v průvodní dokumentaci byl uvedený způsob ošetřování a údržby takového nábytku. Obytný exteriér je jiné prostředí, než prostředí obývacího pokoje a pokud už vynaložíte někdy i nemalé částky na pořízení třeba dřevěného nábytku vyrobeného navíc z exotických dřevin, tak je dobré, aby z takové investice měl uživatel užitek déle, než několik měsíců letní sezóny.
Kupujete zahradní nábytek? Upozornění:
Se způsobem ošetřování a zmíněným záručním listem a případnou oprávněností reklamace pak také souvisí jedna důležitá skutečnost. Může se totiž stát, že průvodní dokumentace a možnosti reklamace výrobku budou takříkajíc postaveny na nutnosti používání jen těch ošetřovacích přípravků, různých vosků a krémů atd., které jsou de fakto dodávány stejným výrobcem, jako nábytek. Může se stát, že výrobce bude ručit za fungování výrobku jen pokud si u něj zájemce o výrobek nakoupí ještě další produkty. Je to sice v jistém smyslu právně napadnutelné, ale rozhodně bude příjemnější, než trávit čas u soudu, pořídit se tedy uvedené ošetřovací prostředky a nebo se poohlédnout po jiném, transparentnějším prodejci.
Publikováno: 16. 2. 2023, Autor: | autor: redakce | zdroj: Bauhaus, Hornbach